Hoofdmenu

Actief in De Bilt



Hulp nodig?
Telefoon: 0413 72 57 07

Hoofdcontent

KunstenHuis aanbod

Tai Chi

Tai Chi Qi Gong is een bewegingsvorm, die bestaat uit langzame, geconcentreerde, soepele bewegingen. Het komt oorspronkelijk uit China en is enigszins aangepast aan de westerse cultuur. De effecten van Tai Chi op de gezondheid zijn zeer positief. Met name bij volwassenen/ouderen is door onderzoek aangetoond dat er veel verbetering gemeten wordt in concentratie, evenwicht (valpreventie), lenigheid en ademhaling. Daarnaast is het een ontspannen vorm van bewegen die ook het mentale welzijn bevordert. Docent Tai Chi

Hangplek voor Ouderen

Oud. Afgeschreven. Achter de geraniums en niet meer gezien of gehoord worden. Onnodig pijnlijk en hartstikke zonde! Dat vinden we bij Hangplek voor Ouderen. Een ouder iemand staat juist symbool voor een schat aan verhalen, heeft levenservaring en is een volwaardig medemens. Wij dagen ouderen uit om nieuwsgierig te zijn en samen bekende en onbekende talenten te ontdekken. Dit doen we op een veilige, speelse en humorvolle manier. Hangplek

Schilderen PLUS

Schilderen PLUS biedt een gezellige en veilige omgeving waar ouderen met beginnende geheugenproblemen terecht kunnen. De groep is kleiner dan reguliere cursussen en het tempo is rustiger. Deelnemers kunnen aan eigen thema’s werken of naar aanleiding van opdrachten. Mensen met én zonder ervaring zijn welkom!

Boetseren PLUS

Boetseren PLUS biedt een gezellige en veilige omgeving waar ouderen met beginnende geheugenproblemen terecht kunnen. De groep is kleiner dan bij reguliere cursussen en het tempo is rustiger. Deelnemers kunnen aan eigen thema’s werken of naar aanleiding van opdrachten.

Dansen en bewegen op muziek in verbinding

Wil je je brein gezond houden en je geheugen verbeteren, dan is het goed om nieuwe dingen te leren (bijvoorbeeld d.m.v. een dans) en jezelf geregeld uit te dagen. Of je nu jong bent of de 70 gepasseerd bent.

Er wordt binnen de les goed gekeken naar de fysieke mogelijkheden van de leerlingen en of de oefeningen goed worden uitgevoerd. Er wordt ook veel aandacht besteed aan het verbeteren van de houding. Op iedere leeftijd, hoe oud ook, kan men nog de houding en krachtopbouw verbeteren.